Hoogtepunten - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Senna en Han Swinkels - WaarBenJij.nu Hoogtepunten - Reisverslag uit Aguas Calientes, Peru van Senna en Han Swinkels - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten

Door: SennaH

Blijf op de hoogte en volg Senna en Han

01 Mei 2012 | Peru, Aguas Calientes

Hola amigos,

Terwijl facebook oranje kleurde, waren wij onderweg naar de Machu Picchu. We schrijven dit verslag nu vanuit het Machu Picchu dorpje in de vochtige jungle, Aguas Calientes.

Hoewel het bezoeken van de Machu Picchu een zeer bijzondere ervaring was, hebben we nog meer hoogtepunten beleefd de afgelopen week.

Vorige week waren we nog in het (warmere en lagere) zuiden van Peru, Arequipa. Daar hebben we met een Vlaams stel de driedaagse Colca Trek gedaan. Met onze gids, Pablo, trokken we 3 dagen door de diepste Canyon van de wereld met hoog(s)tepunten van 4000 meter. We zagen condors, sliepen en aten bij een peruaanse familie in de bergen en Pablo leerden ons veel van de plaatselijke flora en fauna (soort IVN, maar dan wel leuk :P) Het was op momenten flink afzien, maar muy muy impressionante!

Na de Colca Trek reisden we door naar Cusco, waar we kennis hebben gemaakt met de Inca-cultuur. We bezochten kleine dorpjes in de Heilige Vallei en overal troffen we sporen, zoals ruines en tempels, aan van de oude Inca´s. Het absolute hoogtepunt is natuurlijk de Machu Picchu. We zijn vanochtend om 4u vertrokken richting deze verloren eeuwenoude stad. We kunnen geen stenen trappen meer zien, maar het was geweldig om deze stad te zien oprijzen uit de wolken.

Vanavond gaan we weer terug naar Cusco, waar we ons vanaf afgelopen vrijdag goed vermaakt hebben. Een sfeervolle stad, met goed eten (lama en cavia ;)

De komende week reizen we via het hoogstgelegen meer ter wereld, Lake Titicaca naar La Paz in Bolivia waar we met een motorvliegtuigje de échte jungle gaan verkennen!

• 02 Mei 2012 - 07:02

Noor:

Wat een super mooie foto's! Leuk om zo op de hoogte te blijven en een beetje mee te kunnen genieten. Have Fun! : )

• 02 Mei 2012 - 21:37

Sanne Van Der Loo:

Ohh, wat leuk om al die bekende dingen te zien en te lezen!

Ik geniet mee van jullie foto's!
    Niet vergeten--> in Cusco, na de cavia natuurlijk, cupcake bij Jack's! :)

Xx

• 02 Mei 2012 - 21:48

Maartje:

Wow die tweede overnachting in de Colca Canyon ziet er echt heeerlijk uit! Daar zou ik alleen al twee maanden willen doorbrengen :-) Sowieso zien alle foto's er weer geweldig uit, heel onwerkelijk al die mooie plaatjes, terwijl wij hier in het grauwe NL zitten ;) Geniet er nog van samen, maar dat komt volgens mij helemaal goed! X

• 03 Mei 2012 - 06:28

Ivon:

Wat een geweldige foto's weer, ongelooflijk mooi :D

• 03 Mei 2012 - 07:34

Manon:

Wow wat een foto's!:) Super! En wat een hoogtepunten! Veel plezier met de komende hoogtepunten! Spannend met een motorvliegtuigje de jungle verkennen...Liefs

• 03 Mei 2012 - 07:36

Hester Van Der Sar:

Wat ben ik stinkend jaloers! :) ziet er echt fantastisch uit! Leuk verslag en leuk de foto's erbij! Geeft een goede indruk voor de achterblijvers... :)

Heel veel plezier in Bolivia!

Liefs Hester

• 03 Mei 2012 - 09:40

Sanne Olivier:

Wauw wat een verschillende werelden, Heel mooi!

• 03 Mei 2012 - 15:12

Hetty:

Wooow! Die foto's zien er echt vet uit! En jakkie, cavia!?! Geniet ervan samen! Liefs!

• 03 Mei 2012 - 19:04

Tonny Kersten:

Wij zijn op dit moment bezig met een fietsvakantie in nederland. Net even wat anders........... Maar dank zij ons nieuwe tablet kunnen we jullie toch volgen. Jullie hebben al prachtige hoogtepunten en dat in zo'n korte tijd. Geniet samen, wij fietsen nog even door....

• 03 Mei 2012 - 22:05

Tiny En Elma:

Ha Sen en Han, we zijn net terug van onze wandelvakantie in het prachtige Zwarte Woud. We hebben genoten van de natuur en prachtige weer, maar waren erg benieuwd naar berichten van jullie. Bij thuiskomst meteen gekeken naar jullie mooie verslag en prachtige foto's van de activiteiten, de cultuur en natuur. Veel plezier op weg naar Bolivia, wij genieten mee!!

• 05 Mei 2012 - 08:31

Petra Verhees:

(vriendin van Elma)
    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Gisterenavond getipt door Elma.
    Mijn moeder was ook in Peru en ik herken enkele highlights.
    Ben zeer benieuwd naar het vervolg van jullie reis. Geniet ervan.

• 05 Mei 2012 - 09:52

Michiel:

WOOOOWW, wat een plaatjes. Echt heel vet! Veel plezier in Bolivia

• 06 Mei 2012 - 14:27

Oma Sien:

Ik heb jullie foto's bekeken, heel machtig. Dat jullie dat allemaal durven zo hoog klimmen. Veel plezier met de reis en tot ziens, oma Sien

• 13 Mei 2012 - 11:06

Moniek:

Ziet er allemaal zo super uit he !
    Geniet ervan... voorj e t weet zit je weer in t ``zonnige`` NL.